יום א', יד’ באייר תשע”ט
דף הבית מרחבים ‏כיתתיים מרחבים ‏מקצועיים שעת ‏חירום מועדונית הנהגת ‏הורים יצירת קשר







.

החזון - בית הלומד על כל שותפיו מהווה כר אוהב לטיפוח בוגר/ת בעל/ת מכוונות למיצוי עצמי תוך כדי אחריות וממחויבות כלפי עצמו והחברה. ההבטחה - כל תלמיד/ה וכל מורה יקבלו את התנאים הרגשיים, החשיבתיים והערכיים הדרושים לצמיחה אישית מתמדת – בקונטקסט דמוקרטי. עקרונות מנחים · בחירה · מכוונות עצמית בלמידה · מימוש הפוטנציאל האישי · למידה רב גילית · למידה מבוססת פרויקטים · למידת עמיתים · מעורבות קהילתית הצהרה איננו רק מורים הננו בעיקר בני אדם. ילדים יכולים להזדהות עם אנשים. עם בני אדם. הם מתקשים מאוד להזדהות עם מורים. כאשר אנו נוהגים כמו מורה הממלא תפקיד, אנו מוצאים עצמנו אומרים דברים ומתחרטים על אמירתנו. הכשרנו את עצמנו, היינו מלאי חלומות ונכנסנו לכיתות, ולהפתעתנו, מצאנו את עצמנו אומרים אותם דברים איומים שבגללם לא התחברנו כתלמידים למורים, כגון: "אנחנו מחכים לך, יעל אורן, רק לך אנחנו מחכים"; "אה, ראו כמה יפה יושב דני"; "נדמה לי שאני שומעת את ליאת לוחשת: חכי מכשפה זקנה". אנחנו באמת מחכים לליאת אבל זה תפקיד שאנו מוצאים את עצמנו בתוכו. אנחנו מגלים את עצמנו פוסעים אנה ואנה בחזית הכתה ומדברים רוב הזמן, מפני שאנחנו המורים, אנחנו עדיין מחזיקים בדעה המוטעית שאנחנו מלמדים משהו. והרי הילדים ילמדו בעצמם ועלינו רק להדריך אותם זהו תפקידנו העיקרי. אנחנו נכשלים בהוראת החינוך מפני שאיננו עוזרים לעצמנו להיחלץ מתפקיד המורים ולהכיר בעובדה שאנחנו מדריכים - מנחים... ככל שנכיר בכך, תגדל ההצלחה שלנו בכיתה. מפני שהילדים מסוגלים להזדהות עם מדריך, עם מלווה. כדי להיות מדריך, מנחה, מלווה, עלינו לבסס עצמנו כבני אדם אוהבים. ראשית, אנו מאמינים שאדם אוהב הוא קודם כל אדם האוהב את עצמו. אנו מתכוונים למי שאוהב את עצמו ויודע שאדם יכול לתת לאחר רק ממה שיש לו, לכן ניצור דבר מה לתת. אנחנו מחויבים להיות בני אדם הכי משכילים, הכי מבריקים, הכי רגישים, הכי רבגוניים והכי יצירתיים בעולם. מפני שרק אז נוכל לתת משלנו. הטעם היחיד להחזיק בדבר מה הוא האפשרות לתת אותו לאחרים. (בהשראת פריירה ובוסקילה)

 
 
הווי בית הספר
מידע עירוני
תוצרי תלמידים
אינטרנט בטוח
לו"ז חודשי
אורח חיים בריא
שבוע חינוך
תקנון בית הספר
לגו- FLL.JR
ניצוצות
גלוב